ПОЛОЖЕННЯ
ПРО МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВИХОВАТЕЛІВ
НОВОЖЕЛАНІВСЬКОЇ СПЕЦІЛЬНОЇ ШКОЛИ №39
ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
1.
Загальні положення
1.1. Методичне об’єднання вихователів
(далі – методичне об’єднання) – це основна організаційна форма колективної
методичної роботи в системі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів
навчального закладу.
1.2. Методичне об’єднання
створюється за наявності не менш як трьох спеціалістів одного фаху або одного
професійного спрямування.
1.3. У своїй діяльності методичне
об’єднання керується Конвенцією про права дитини, Конституцією та законами
України, рішеннями та наказами Міністерства освіти і науки України, Департаменту
освіти і науки Донецької обласної
державної адміністрації, а також Статутом і правилами внутрішнього трудового
розпорядку навчального закладу.
2. Керівництво
методичного об’єднання та його склад
2.1. Методичне об’єднання організовується наказом директора навчального
закладу.
2.2. Методичне об’єднання очолює керівник методичного об’єднання.
2.3. Керівник методичного об’єднання призначається наказом директора навчального
закладу з числа вихователів, які мають не менше п’яти років навчально-практичної
діяльності в системі освіти, який обирається членами методичного об’єднання терміном на два роки.
2.4. Робота методичного
об’єднання здійснюється у відповідності із затвердженими в установленому
порядку планом на навчальний рік, який охоплює виховну, навчальну,
навчально-методичну та інші види діяльності.
2.5. План роботи методичного
об’єднання складається головою методичного об’єднання, розглядається на
засіданні методичного об’єднання, погоджується із головою методичної ради,
затверджується директором навчального закладу.
2.6. Засідання методичного об’єднання проводяться не менше чотирьох разів на рік. Із
кожного питання, яке обговорюється на засіданні, надаються рекомендації,
приймаються рішення.
2.7. У голосуванні при прийнятті
рішення методичного об’єднання беруть участь всі вихователі методичного
об’єднання.
2.8. При розгляді питань, які
стосуються тематики або інтересів іншого методичного об’єднання навчального закладу, на засідання необхідно
запрошувати його керівника.
2.9. При виконанні поточної роботи методичне об’єднання
взаємодіє з іншими підрозділами навчального закладу, може одержувати від них
необхідну підтримку в галузі своєї діяльності.
3. Функції методичного об’єднання
3.1. Методичне об’єднання здійснює необхідний обсяг навчально-методичної
роботи, який забезпечує проведення навчального процесу на високому
науково-методичному рівні.
3.2. Методичне об’єднання вихователів здійснює систематичну виховну роботу
у взаємодії з класними керівниками як під час проведення навчальних занять так
і в позаурочні години.
3.3. Методичне об’єднання
здійснює розгляд планів саморозвитку, планів виховної, методичної, та інших
видів роботи його членів; проводить навчання, узагальнення і розповсюдження
ефективного педагогічного досвіду вихователів, здійснює допомогу вихователям-початківцям
в оволодінні педагогічним матеріалом.
3.4. Основні питання з усіх
напрямів діяльності обговорюються на засіданнях методичного об’єднання згідно
графіка засідань. Рішення приймаються більшістю голосів при наявності не менше
2/3 складу методичного об’єднання.
3.5. Кожне засідання методичного
об’єднання фіксується протоколом,
який підписується керівником методичного об’єднання та секретарем засідання.
Рішення засідання методичного об’єднання обов’язкове для всіх, хто входить до його
складу. Виконання рішень засідань методичного об’єднання контролює керівник
методичного об’єднання.
4. Зміст діяльності методичного об’єднання
4.1. Основними видами діяльності
методичного об’єднання є:
4.1.1. Організаційна робота:
- організація засідань
методичного об’єднання;
- підбір, оформлення та
збереження різноманітної документації;
- складання звітності;
- змістовне наповнення веб-сайту
навчального закладу.
4.1.2. Виховна робота:
- формування особистісних
якостей;
- реалізація виховного потенціалу
навчальних занять;
- розвиток умінь самостійної роботи;
- розвиток загальної культури,
моралі, залучення до досягнень світової та вітчизняної культури;
- виховання поваги до людини та
людської гідності, до законів та суспільства.
4.1.4. Методична робота:
- робота за методичною темою
методичного об’єднання;
- робота вихователів за індивідуальними
методичними темами;
- удосконалення методик та
технологій навчання з метою підвищення ефективності і якості проведення всіх
видів навчальних занять;
- підвищення педагогічної
майстерності вихователів;
- удосконалення організації і забезпечення освітнього
процесу;
- методичні заняття:
інструктивно-методичні наради, відкриті виховні години та самопідготовки, повідомлення
з питань методики виховання, загальної педагогіки та психології;
- робота з удосконалення
комплексного навчально-методичного забезпечення методично-виховних посібників,
рекомендацій, дидактичного роздаткового матеріалу, тощо.
4.1.5. Підвищення кваліфікації:
- самостійна індивідуальна робота
із вивчення сучасних досягнень у галузі загальної та професійної психології і
педагогіки, питань удосконалення методики виховання підростаючого покоління;
- атестація педагогічних
працівників методичного об’єднання;
- підвищення кваліфікації із відривом
від роботи: курси;
- підвищення кваліфікації без
відриву від роботи: написання звіту, статті, виступу на засіданні методичного
об’єднання, методичної розробки, тощо;
- проведення загальних заходів:
семінарів, педагогічних семінарів, тощо;
- вивчення нормативно-інструктивних
документів;
- підвищення правових,
економічних та екологічних знань.
4.2. У кінці навчального року
методичне об’єднання готує звіт про
результати своєї діяльності з усіх напрямів.
На
зберігання в архів здаються: план роботи, графік проведення засідань
методичного об’єднання, протоколи засідань методичного об’єднання, журнал
реєстрації протоколів засідань методичного об’єднання.
5. Права членів методичного об’єднання
Члени методичного об’єднання мають право:
5.1. Брати участь у обговоренні й
вирішенні питань навчальної, методичної, наукової, виховної роботи та інших
напрямів діяльності методичного об’єднання навчального закладу.
5.2. Використовувати методи,
засоби та технології навчання, які найбільш повно відповідають індивідуальним
особливостям, за умови забезпечення якості навчання, розвитку самостійності та
творчості учнів.
5.3. Користуватись обладнанням,
джерелами інформації в порядку, установленому в навчальному закладі.
5.4. Порушувати клопотання перед
адміністрацією навчального закладу про заохочення членів методичного об’єднання за активну участь у навчально-виховній
діяльності.
6. Обов’язки членів методичного об’єднання
Вихователі методичного об’єднання зобов’язані:
6.1. Забезпечувати безумовне
виконання виховних планів і програм.
6.2. Дотримуватися правил
внутрішнього розпорядку та індивідуального плану роботи.
6.3. Створювати умови для
розвитку творчих здібностей вихователів.
6.4. Оцінювати виховні досягнення
учнів у відповідності з установленими вимогами.
6.5. Вести методичну та самоосвітню
роботу у відповідності з планами саморозвитку.
6.6. Підвищувати професійну
компетентність, вивчати й активно використовувати ефективний педагогічний
досвід.
7. Контроль за діяльністю методичного об’єднання
Контроль за діяльністю методичного об’єднання здійснюється директором навчального закладу, його заступником з виховної роботи у відповідності з планом внутрішньошкільного контролю.
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО КЕРІВНИКА
МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ВИХОВАТЕЛІВ
НОВОЖЕЛАНІВСЬКОЇ СПЕЦІАЛЬНОЇ ШКОЛИ №39
ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
1. Загальні положення
1.1. Методичне
об’єднання вихователів очолює керівник методичного об’єднання.
1.2. Керівник
методичного об’єднання вихователів
призначається наказом директора навчального закладу з числа вихователів, які
мають не менше п’яти років навчально-практичної діяльності в системі освіти,
який обирається членами методичного об’єднання терміном на два роки.
1.3. Право
постановки питання про дострокове звільнення з посади керівника методичного об’єднання належить
директору.
1.4. Керівник
методичного об’єднання
– член методичної ради навчального
закладу.
1.5. Керівник
методичного об’єднання
несе персональну відповідальність за результати його роботи.
2. Функції керівника методичного об’єднання
2.1. Керівник методичного об'єднання вихователів:
- чітко і конкретно визначає зміст роботи
методичного об’єднання відповідно до цілей і завдань методичної роботи
навчального закладу, визначених програмою його розвитку, єдиною методичною
темою, нормативною базою, методичними рекомендаціями всіх рівнів;
- визначає пріоритетні напрями роботи, завдання
методичного об’єднання, функціональні
обов'язки його членів;
- разом із заступником
директора з виховної роботи складає план роботи методичного об’єднання на навчальний
рік;
- активізує і
систематизує роботу методичного об’єднання, організовує інноваційну роботу
вихователів;
- відповідає за ведення належної документації
методичного об’єднання;
- готує і проводить загальні засідання
методичного об’єднання
не менше чотирьох разів на рік;
- організовує взаємовідвідування
виховних заходів та самопідготовок ;
- організовує
методичні виставки, видавничу діяльність членів методичного об’єднання, участь
у професійних конкурсах тощо;
- збирає,
аналізує і надає заступнику директора з виховної роботи інформацію про
результати проведення моніторингових робіт;
- за результатами роботи за навчальний рік
подає аналітичний звіт заступнику директора з виховної роботи та визначає мету,
завдання і зміст діяльності методичного
об’єднання
на наступний навчальний рік.
3. Контроль за діяльністю керівника методичного об’єднання
3.1. Контроль за
діяльністю керівника методичного об’єднання вихователів здійснюється методичною радою
навчального закладу, директором та заступником директора з виховної роботи у
відповідності з планом внутрішньошкільного контролю.
3.2. У своїй
роботі керівник методичного об’єднання вихователів підзвітний методичній та
педагогічній раді навчального закладу.

Немає коментарів:
Дописати коментар